a boat or not a boat; that's the question - Reisverslag uit Glen Canyon Trailer Park, Verenigde Staten van Lisette Vuurst - WaarBenJij.nu a boat or not a boat; that's the question - Reisverslag uit Glen Canyon Trailer Park, Verenigde Staten van Lisette Vuurst - WaarBenJij.nu

a boat or not a boat; that's the question

Blijf op de hoogte en volg Lisette

07 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Glen Canyon Trailer Park

We doen niet aan reserveren; morgenochtend om 7:00 uur gaan we open, als u hier dan staat dan kunt u uw boot huren.
Oke... Geen probleem; vanwege het tijdsverschil van negen uur zijn we toch allemaal vroeg wakker, dus een dagje op het water zat al in ons systeem.

Niet dus. Luther was als eerste op en stond om 6:45 uur bij de bootverhuur. Nummer zes in de rij. Dat moet goed komen want in de Marina liggen zo'n tweehonderd bootjes op een rijtje. Ook niet dus.
Het klopte dat de deuren om 7:00 uur opengingen. De eerste drie Amerikanen gingen naar binnen. Om exact 7:01 kwam er iemand naar buiten die zei: als jullie voor een boot huren in de rij staan, they are all sold out...
Ik was er zelf niet bij maar kan me de desillusie levendig voorstellen. Het ongeloof en de verbazing stond nog steeds op Luthers gezicht toen hij ons het slechte nieuws kwam brengen.

Een knap staaltje klantonvriendelijkheid was dit. Als ons de dag ervoor gezegd was dat we het wel konden proberen maar dat de kans niet zo heel groot was dat er nog een boot beschikbaar zou zijn, dan kan je daar in ieder geval rekening mee houden. En hoezo geen reserveringen? Zoveel boten in de haven, duidelijk voor de verhuur, en 1 minuut na zeven is alles al weg? Ja doei..

Flexibel als we zijn gingen we dan maar bedenken hoe we de dag dan moeten invullen. Midden in de woestijn, hoge temperatuur, maar wel een geweldig meer pal voor je neus.
Dan maar een paar uurtjes naar het strand op de vroege ochtend.
De afkoeling was in ieder geval heerlijk.

Na de lunch dachten Jef, Hannah en Pieter, kom, laten we eens naar de haven lopen, misschien heeft er iemand geannuleerd.
Yeah right dacht ik, nog een tikkie dwars door het door onze neus geboorde bootdagje.
Maar waar we niet meer op gerekend hadden gebeurde toch: iemand kwam zijn bootje terugbrengen juist op het moment dat Jef bij de balie stond. Hij had het wel gezien en de boot was weer beschikbaar.

De rest van de dag hebben we dus doorgebracht op Lake Powell in Glen Canyon. Heerlijke wind, en nu was de zon meer dan welkom. We voeren tussen imposante rotspartijen, die een gedeelte van de Grand Canyon zijn, door en hadden zo toch nog een fijne middag.

Maar de Marina van Glen Canyon krijgt geen goede recensie; het blijft immers een raar verhaal. Zal wel iets met vriendjespolitiek zijn..