The Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Lisette Vuurst - WaarBenJij.nu The Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Lisette Vuurst - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Lisette

05 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Twee dagen lang hebben we mogen genieten van een indrukwekkend, imponerend, kleurrijk stuk natuur. Eigenlijk heb ik geen juist woord voor dit stuk van de wereld. Ongetwijfeld zullen we nog meer mooie landschappen tegenkomen de komende dagen, maar deze canyon heeft diepe indruk op ons gemaakt.
We hebben er twee dagen gewandeld, jawel, op onze wandelschoenen.. maar we waren allen blij dat we ze aanhadden want dit werd het serieuzere wandelwerk.

Dag 1 hadden we een hike van 8 mile willen doen maar we werden vrij snel teruggefloten door een thunderstorm. Je op het smalle, soms steile wandelpaadje begeven met naast je de prachtige Grand Canyon is dan weliswaar supergaaf, maar ook onverantwoord. Toch maar eventjes verder gewandeld op het veiliger stukje asfalt waar vlakvoor de vijftien jaar oude hike-shoes van Luther ineens dachten dat ze mooier zouden zijn zonder zool, dus die was ineens drie centimeter kleiner. De Rangerhoed die hij gekocht heeft tegen de zon maakte dit hoogteverschil wel weer goed, en waarschijnlijk is dat ons uitzicht voor de rest van de vakantie. Luther met Ranger hoed. Moet eerlijk zeggen dat het hem supermooi staat, maar mag dat van Nienke niet te vaak tegen hem zeggen. ‘Straks zet hij hem in Nederland ook nog op…’

Vanochtend vroeg zijn we op pad gegaan voor een nieuwe wandeling; dit keer de canyon in, naar beneden dus. We hebben geluk met de temperatuur; normaalgesproken kan het beneden in de Canyon wel 40-45 graden worden; hoe lager je komt, hoe heter het wordt. Vandaag was het relatief koel.
We zijn het pad van de oude pioniers afgelopen, richting de Colorado River die dwars door de Grand Canyon loopt. Naar beneden gaat vrij makkelijk, maar je moet ook weer terug. Het was ongeveer 30 graden beneden.
We gingen een heel eind maar namen niet het risico dat we door een muilezel zouden moeten worden opgehaald.. Al was dat wel weer voer en inspiratie voor een leuk verslag geweest :)

De dag sloten we af met een heerlijke steak in een gezellig steakhouse. Op de weg terug naar de camping moesten we echt stoppen om een plaatje te schieten van de prachtige lucht boven de Grand Canyon. Mooie kleuren, silhouetten.. Het kan maar niet op.
We stonden trouwens twee nachten op een stukje natuur midden in het natuurpark van de Grand Canyon. Heerlijk rustig, maar een paar krekeltjes; hier en daar een tentje of een camper midden tussen het groen. Zo fijn!

Morgen vertrekken we naar Wahweap, Antilope Canyon en Lake Powel. Benieuwd wat ons daar weer te wachten staat.