Van vliegen, De Bronx en Airbnb'en - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Vuurst - WaarBenJij.nu Van vliegen, De Bronx en Airbnb'en - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisette Vuurst - WaarBenJij.nu

Van vliegen, De Bronx en Airbnb'en

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 Juli 2017 | Verenigde Staten, New York

De eerste nacht in Amerika is een feit. De Bronx om precies te zijn. De taxidrijver keek verbaasd toen we zeiden waar hij ons heen moest brengen. Kijkend naar mijn lichte huid en rode haar zei hij dan ook: Are you guys Irish? Lachend (zelfs na een nacht niet slapen en 8 uur in een airbus te hebben gezeten, plus het gevoel te hebben dat het avond is, maar het is slechts lunchtijd..) vertelden we dat we Nederlands zijn en voor het eerst in New York. Hij bracht ons sjezend door de stad naar ons verblijf voor drie dagen. Oké, toegegeven, de foto's van deze airbnb zagen er iets anders uit dan de werkelijkheid, eigenlijk herken ik helemaal niks. We slapen gezellig met z'n vijven op één kamer en delen de badkamer met onze Nederlandse host die ook op deze verdieping slaapt. Ff wennen dus.. sommigen van ons sliepen goed, anderen wat minder, maakt niet uit; het is vakantie.
Om niet in een al te hevige jetlag te belanden moesten we gisteren dus een halve dag extra volhouden voordat we het hoofd ten ruste konden brengen. We hebben die tijd ingevuld door vast door een gedeelte van de stad te sjouwen; de metro uitgeprobeerd bijvoorbeeld. Zo kwamen we erachter hoe heet het onder de grond is, en hoe heerlijk koel in de metro zelf. Het uitzicht vanaf Empire State Building is prachtig! Pieter maakte de foto.
Ik heb nog een beetje het gevoel dat we moeten acclimatiseren. eben We zijn in letterlijke zin goed geland, maar de figuurlijke landing is nog bezig.. dat komt wel goed.
Vandaag gaan we met een gids fietsen door Central Park. Verder zien we wel wat de dag ons brengt.. We houden u op de hoogte! Lieve groet van de Hartoggies en de van de Vuurstjes.

• 18 Juli 2017 - 14:53

Henny:

Gezellig om meteen al iets te lezen van jullie avontuur!!
    Met Saar gaat het UITSTEKEND